A KOSÁR
TARTALMA
0 db termék
összesen 0 Ft értékben
RÓLUNK
INFORMÁCIÓK
Point-S : A mi saját, kizárólagos márkánk FORGALMAZOTT MÁRKÁINK
SZOLGÁLTATÁSAINK HÍREK
KAPCSOLAT
 
Kínai-Orosz Abroncsok
Hankook
Laufenn
Continentál
Kormorán
Michelin
Barum
Fulda
Dunlop
Goodyear
Sava
Bridgestone
Point s
Pirelli
Firestone
Matador
Uniroyal
DYNAMAX/SONAX Autóápolás
Acélfelni
Használt gumik
Banner
SAILUN
Chengshan
HÍRLEVÉL
név:
e-mail cím:
Feliratkozom a hírlevélre
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot
 feliratkozás
 leiratkozás
 
HONLAP AJÁNLÁSA
KAPCSOLATFELVÉTEL
ASZF
Adatvédelmi Szabályzat
GUMIABRONCS KERESŐ
Méret: / R
Gyártó:
Típus:
Idény:
Nyári Téli
Négy évszakos
HASZNÁLT GUMI KERESŐ
Méret: / R
Gyártó:
Típus:
Idény:
Nyári Téli
Négy évszakos

Miért szükséges új gumiabroncshoz új szelep?

 

Miért szükséges új gumiabroncshoz új szelep?

Különféle szeleptípusok léteznek, azonban mind ugyanazt a célt szolgálják: tömítenek, lehetővé teszik a gumiabroncs levegőnyomásának ellenőrzését és szabályozását.

A gumiszelepek magában a kerékpántfuratban tömítenek, a fémből készült menetes szelepekbe a tömítéshez egy kis tömítőgyurut helyeznek.

 

A szelep meghibásodása nyomáscsökkenést okozhat.

 

A szelepfurat peremfelülete fontos a tömítés szempontjából és a szelep beszerelésekor szennyeződéstől, rozsdától, valamint sérülésektől mentesnek kell lennie.

 

A gumiszelepek is öregszenek: ennek jele, hogy egyre több repedés képződik a szeleptesten, ami veszélyes lehet.

 

Nagy sebességnél hatalmas centrifugális erő hajlítja el a szelepet.

 
 

Egy gumiszelep kereken 20 gramm tömegű, 200 km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális húzóerő hat rá. Ezért a nagy sebességű gépkocsik karékpántjain vagy dísztárcsáin szeleptámaszt alkalmaznak.

 

A centrifugális erő hatására a szelepszög nem változhat meg 25°-nál többel, ellenkező esetben szeleptámaszt (kerékdísztárcsa) vagy pedig fém alapzatú menetes szelepeket kell alkalmazni (úgynevezett Clamp-in-Ventile).

 

Gumiabroncs cseréje esetén általában a szelepet is cserélik, ami igazán jutányos áron vásárolt biztonságot jelent.

 

A szennyeződés, a por és a nedvesség menet közben a szelep finom belső szerkezetében könnyen sérülést okozhat, ezért a szelepsapkának műszaki szempontból alapvető szerepe van, mindig biztosan fel kell csavarni a helyére.

Nyúlási próba:

200 km/h sebességnél a szelepre óriási centrifugális erő hat. Az öregedő gumiszelepek nem bírják ezt a nagy terhelést, aminek gyakran nem is észlelhető, rejtett levegőszivárgás lehet az eredménye az ebből adódó következményekkel együtt.

A szelep egyes alkatrészeinek szerepe:

  • Szeleptest: A szeleptest légmentesen tömítve zárja a kerékpánt furatát.
  • Szeleptű: A szeleptűt a szeleptestbe csavarják. Tömít és lehetővé teszi a légnyomás ellenőrzését és szabályozását.
  • Szelepsapka: A szelepsapkát a szeleptestre csavarják. A szelepsapka pótlólagos tömítést biztosít és védi a szelepbetétet a szennyeződéstől illetve a külső behatásoktól.


 
 
 
Rólunk    |    Információk    |    Point-s : a mi saját, kizárólagos márkánk    |    Forgalmazott márkáink    |    Szolgáltatásaink    |    HÍrek    |    Kapcsolat
Copyright © 2012-2014. Németh Gumiszerviz. Minden jog fenntartva. | Site by Y'Solutions