A KOSÁR
TARTALMA
0 db termék
összesen 0 Ft értékben
RÓLUNK
INFORMÁCIÓK
Point-S : A mi saját, kizárólagos márkánk FORGALMAZOTT MÁRKÁINK
SZOLGÁLTATÁSAINK HÍREK
KAPCSOLAT
 
Kínai-Orosz Abroncsok
Hankook
Laufenn
Continentál
Kormorán
Michelin
Barum
Fulda
Dunlop
Goodyear
Sava
Bridgestone
Point s
Pirelli
Firestone
Matador
Uniroyal
DYNAMAX/SONAX Autóápolás
Acélfelni
Használt gumik
Banner
SAILUN
Chengshan
HÍRLEVÉL
név:
e-mail cím:
Feliratkozom a hírlevélre
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot
 feliratkozás
 leiratkozás
 
HONLAP AJÁNLÁSA
KAPCSOLATFELVÉTEL
ASZF
Adatvédelmi Szabályzat
GUMIABRONCS KERESŐ
Méret: / R
Gyártó:
Típus:
Idény:
Nyári Téli
Négy évszakos
HASZNÁLT GUMI KERESŐ
Méret: / R
Gyártó:
Típus:
Idény:
Nyári Téli
Négy évszakos

Gumiabroncs karbantartása

 

Gumiabroncs karbantartása

Levegőnyomás ellenőrzése

A biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele, hogy a gumiabroncsokban mindig az előírt értékű levegőnyomás legyen. A levegőnyomás értéke alapvetően befolyásolja az autó iránytartását, a fékező- és vonóerőt és a gumiabroncsok futásteljesítményét. A levegőnyomás értékét a gépkocsi és a gumiabroncs gyártója egyedileg határozza meg minden egyes autótípushoz. A túl alacsony vagy túl magas levegőnyomás megakadályozza a gumiabroncs futófelületi mintaelemeinek megfelelő kapcsolatát az út felületével. Ennek következményei nem csak a túlzott vagy egyenetlen futófelületi kopás, hanem a lényegesen rosszabb tapadás, ami elsősorban nagyobb sebességgel vett kanyaroknál vagy nedves útfelület esetén jelenthet veszélyt. Az elégtelen levegőnyomás a gumiabroncsot folyamatos túlterhelésnek teszi ki. A gumiabroncs vázszerkezetének fokozott deformációja miatt a gumiabroncs tönkremenetele elkerülhetetlen. A gumiabroncs ebből adódó hibáit a nyomás utólagos helyreállításával már nem lehet helyrehozni.
A levegőnyomás rendszeres ellenőrzése a legjobb módja a gumiabroncs sérülések elkerülésének. A levegőnyomás ellenőrzését alapvetően hideg gumiabroncson kell elvégezni. Hidegnek tekinthető az abroncs, ha 2-3 órája nem üzemelt, vagy ha csak 2-3 km-t futott alacsony sebességgel.
A gumiabroncsok keréknyomását legalább kéthetente, keréknyomásmérő műszerrel kell ellenőrizni. A szemrevételes ellenőrzés nem elegendő, ugyanis 0,2-0,3 bar nyomásveszteség még nem észlelhető a gumiabroncson. Keréknyomásmérő műszer szinte az összes benzinkútnál található, ezért tankolás alkalmával célszerű 5 percet áldozni a gumiabroncsok ellenőrzésére is.
Az előírt keréknyomás értékét az autó kézikönyve tartalmazza, de fel szokták tüntetni az autó különböző részein is (üzemanyag-betöltő fedél, ajtóoszlop, stb).

Gumiabroncsok kiegyensúlyozása

Ahol bizonyos alkatrészek egy tengely körül forognak, felléphet a kiegyensúlyozatlanság. Kiegyensúlyozatlanságnak a tömeg egyenetlen eloszlását nevezik egy forgó tárgyon.
A kiegyensúlyozatlan gumiabroncsok vibrációt, a kerekek szitálását okozák, ami a gumiabroncs idő előtti, szabálytalan kopásához és a jármű futóművének szükségtelen elhasználódásához vezet. Az első kerekeken ezen kívül a kormány remegéséhez vezet, ami kimondottan veszélyes kormányzási tulajdonságokat okoz, rossz egyenesfutási jellemzőket és kanyarstabilitást eredményez, ami jelentősen csökkenti a közlekedésbiztonságot. A gumiabroncsok kiegyensúlyozását a felszerelésükkor, illetve a javításukat követő visszahelyezésükkor kell elvégezni. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a vibráció, illetve szitálás első jeleinek megjelenésekor ellenőriztetni kell.

Kerékcsavarok

A gépjárműgyártók által megadott meghúzási nyomatékokat mindenképpen be kell tartani. Mindig az egymással átlósan szemben levő kerékanyákat, illetve kerékcsavarokat kell egymás után meghúzni.
A csavarok ill. anyák kézzel, érzés szerinti meghúzása nem mondható biztonságosnak. Ezért üzembiztonsági szempontból ajánlatos nyomatékkulcsot használni, amely lehetővé teszi az előírt meghúzási nyomaték pontos betartását. Az meghúzási nyomatékokra vonatkozóan az autó kézikönyve tartalmaz iránymutatást.

Gumiabroncs károsodásai

Egy útakadályon (pl. kátyú, vagy padka) nagy sebességgel való keresztülhajtáskor a gumiabroncs vázszerkezete megsérülhet. Egy ilyen külső behatás következményei nem mindig észlelhetők, nem mindig fedezhetők fel látható nyomok. A gumi - mely lényegesen rugalmasabb a vázszerkezetet alkotó kordszálaknál - sokszor sérülés nélkül megússza az esetet, viszont az ütközés következtében többnyire csak lokálisan, néhány kordszál sérül anélkül, hogy kívülről bármilyen nyoma lenne. A gumiabroncs forgása közbeni állandó berugózás idővel a sérülés kiterjedéséhez vezethet. A gumiköpeny oldalán deformáció léphet fel vagy dudorok keletkezhetnek, amelyek a szálszakadás egyértelmű jelei. Az ilyen abroncs használata durrdefekt veszélyét rejti magában! Az oldalfalon a kitüremkedés, dudor attól keletkezik, hogy a belső levegőnyomást már csak a belső légzáró, ill. a külső burkoló réteg tartja bent, a vázszerkezet visszafordíthatatlanul megsérült. Az ilyen abroncsot haladéktalanul ki kell cserélni.
A szálszakadás nyomán keletkező dudor nem szépséghiba, szakszerű javítása nem lehetséges! Sajnos vannak akik vállalják, hogy vulkanizálással a dudort eltüntetik, de az elszakadt kordszövetet már nem lehet "összevarrni". Az ilyen "szakemberek" az Önök életét kockáztatják!

Rendellenes kopások

A korszerű autók optimális menettulajdonságainak elérése érdekében az autógyártók olyan megoldásokat találtak, amelyek az "egyenes és párhuzamos" ideális futómű beállítási értékektől gyakran jelentősen eltérő értékekkel járnak. Az előírt kerékösszetartás és kerékdőlésszög értékektől való eltérés ezeknél a gépjárműveknél problémát jelent a nagy mértékű rendellenes kopás miatt, és fellép az ezzel járó magasabb gördülési zaj, valamint az abroncsok idő előtti elhasználódása.
A rendellenes kopás leggyakoribb oka az előírt kerékgeometriai beállítási értékektől való túlzott eltérés, mely a hétköznapi használatban a járdára és egyéb akadályokra való durva felhajtásból eredő futómű-deformációkból adódik.
A gépkocsi szabad magasságának jelentős csökkentése és a szélesebb kerekek alkalmazása is befolyásolhatja a kerékgeometriai beállítást. A megváltozott erőkarok (pl. a kerékjáratból jobban kilógó kerekek) miatt megváltoznak az előírt futóműgeometriai beállítási értékek. Ennek következménye szintén szabálytalan kopás.


 
 
 
Rólunk    |    Információk    |    Point-s : a mi saját, kizárólagos márkánk    |    Forgalmazott márkáink    |    Szolgáltatásaink    |    HÍrek    |    Kapcsolat
Copyright © 2012-2014. Németh Gumiszerviz. Minden jog fenntartva. | Site by Y'Solutions